Sprzedaż bez sklepu
Sprzedaż bez sklepu: prowadzenie biznesu sprzedażowego lub usługowego nie musi oznaczać ponoszenia dużych kosztów związanych z lokalem. Budowa budynku to ogromne koszty, a wynajęcie lokalu nie daje stuprocentowej satysfakcji, ponieważ właściciel ma wrażenie, że nie jest do końca u siebie. Jeżeli przedsiębiorca prowadzi sprzedaż towaru z jednego asortymentu i zależy mu na obecności wśród potencjalnych klientów, może prowadzić działalność handlową na stoisku, zwanym wyspą handlową.
W galerii handlowej i na imprezach masowych
Wyspy handlowe to dobry sposób prowadzenia działalności w galeriach handlowych, na targowiskach, targach i wystawach oraz na imprezach masowych, czyli tam, gdzie ważna jest mobilność i możliwość ciekawej, przyciągającej oko prezentacji towaru. Istnieją różne rodzaje stanowisk: ogólne, które można zastosować w zasadzie do każdego towaru, jak i bardziej wyspecjalizowane, np.: do ekspozycji wyrobów wędliniarskich, czy cukierniczych, gdzie ważne jest zachowanie odpowiedniej dla tych produktów temperatury. Wyspy handlowe różnią się przeznaczeniem, rodzajem tworzyw, z których zostały wyprodukowane i oczywiście wielkością. Dostępne są w szerokiej gamie kolorystycznej, dzięki której można dopasować stoisko do wystroju miejsca, w którym będzie wystawione.
Frontem do klienta
Na wyspy handlowe decydują się przedsiębiorcy, którzy za swoją biznesową filozofię przyjęli przekonanie, że towar powinien być na wyciągnięcie ręki nabywcy. Wygodny dostęp do eksponowanych rzeczy, widoczność przez cały czas, to przecież wyjście frontem do klienta. Przedsiębiorca, który sprzedaje rzeczy na wyspie handlowej, jest nastawiony na wzbudzanie mimowolnego zainteresowania klienta. Osoba prowadząca sklep adresuje ofertę do konsumentów, którzy wejdą do sklepu w konkretnym celu, aby zobaczyć towar lub dokonać zakupu. Wielką zaletą wysp handlowych jest stały przypływ klientów i ruch na okrągło -od otwarcia do zamknięcia pasażu. Nawet jeżeli osoby przechodzące nie zatrzymują się obok stoiska, to i tak widzą ekspozycję. Badania konsumenckie dowiodły, że wyspy handlowe są dobrze odbierane przez klientów i są bardziej zauważalne niż konkretne sklepy. Tajemnicą ich sukcesu jest bycie „na drodze” klienta – bez względu na to, w jakim celu nabywca przyszedł do galerii handlowej, to udając się do wybranego sklepu mija kilka takich stoisk i widzi, co oferują, czasami zatrzyma się, zadaje pytanie, interesuje się towarem i kupuje. Korzysta z okazji, że dany asortyment jest pod ręką, nawet jeżeli nie planował takiego zakupu. Trzeba przyznać, że sprzedawcy oferujący towar na wyspach handlowych, często sprzedają rzeczy unikalne, pochodzące od lokalnych producentów lub są przedstawicielami najlepszych marek mających duże zaufanie wśród konsumentów. Wyspy handlowe to punkty atrakcyjne wizualnie – są kolorowe, podświetlane, często mają nietypowe ciekawe kształty. Logo jest duże, widoczne nawet z odległości, co ułatwia przechodniom zapamiętanie nazwy. Nie bez znaczenia jest fakt, że wyspy handlowe ustawione na środku pasażu handlowego pomiędzy rzędami sklepów, co działa zdecydowanie na korzyść tych stanowisk. Przyciągają wzrok wprost na swoją ekspozycję.
Marketingowy strzał w dziesiątkę
Nawet osoby nieprzychylnie nastawione do wysp handlowych przyznają, że ich obecność w galeriach handlowych to strzał w dziesiątkę. Można mówić, że jest to nie do końca uczciwa konkurencja, ponieważ płacą niższe stawki za swoją obecność na pasażu, ale skuteczności marketingowej nie można im odmówić. To właśnie nastawienie na przypadkowego klienta pozwala im konkurować na równi ze sklepami. Mają mniejszą przestrzeń niż sklep, klient nie może, np.: przymierzyć ubrania, ale za to więcej osób widzi ich ofertę. Duże pieniądze można zarobić znacznie szybciej niż w przypadku tradycyjnego sklepu. Już sama obecność potencjalnych konsumentów jest szansą na zwiększenie obrotów. Bezpieczeństwo zapewnia im nie tylko monitoring galerii i przechodząca ochrona, ale także tłum przechodniów – pracownik nigdy nie jest sam i potencjalnemu złodziejowi trudno jest dokonać kradzieży. Wyspy handlowe to konstrukcje solidne, bezpieczne dla pracowników i klientów. Produkuje się je z wielu różnorodnych materiałów, np.: stali szczotkowanej, polerowanej, miedzianej, aluminium, specjalnego rodzaju szkła, poliwęglanu, fornirów, drewna, laminatów drewnopodobnych oraz kamienia syntetycznego, typu.: kerrock i corian. W ściance można wbudować monitor i wyświetlać na nim filmy dotyczące oferty stoiska. Podnosi to atrakcyjność wizualną i promocyjną takiego stoiska.
Każda wyspa na pasażu jest inna, ale łączy jej kilka cech: ciekawy i przyciągający wzrok wygląd, funkcjonalność oraz skuteczne zarabianie pieniędzy. Ich zaletą jest brak długich kolejek – klienci są obsłużeni bez zbędnej zwłoki. Konsumenci doceniają ich nowoczesny wygląd.
Wyspy handlowe na stałe wpisały się we wnętrza galerii handlowych , wzbogacając ich ofertę. Warto w nie inwestować, aby oszczędzić na kosztach prowadzenia działalności i jednocześnie uzyskiwać konkretne zyski.